Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Winterhard tot minus 22 ....als ze droog staan vanaf september ...Echinocereus coccineus ..
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 11 mei 2022, 11:00:12Winterhard tot minus 22 ....als ze droog staan vanaf september ...Echinocereus coccineus ..Dus met de huidige min 7 hebben dit soort succulenten en cactussen dan nog geen probleem ... Ze staan dan ook nog gewoon buiten in de tuin maar wel onder de oversteek van het tuinhuis als bescherming tegen regen ...
Dus met de huidige min 7 hebben dit soort succulenten en cactussen dan nog geen probleem ... Ze staan dan ook nog gewoon buiten in de tuin maar wel onder de oversteek van het tuinhuis als bescherming tegen regen ...
Toch verrassend dat die zo winterhard zijn. Zelfs in pot?
Eentje van een hele tijd geleden, maar wat een mooi ding. Als ik me niet vergis heeft Wim B er ook eentje staan in een trog buiten.
Citaat van: Frankie Wulleman op 17 december 2022, 17:17:25Eentje van een hele tijd geleden, maar wat een mooi ding. Als ik me niet vergis heeft Wim B er ook eentje staan in een trog buiten.Wim had die inderdaad destijds ook maar ik weet niet of hij ze nog steeds heeft Frankie ....
Stomatium acutifolium & Trichidiadema densum tonen aan dat er meer magische planten in de Aizoaceae-familie zijn dan alleen Delosperma...😎
Hij heeft heel de winter buiten gestaan (weliswaar onder de oversteek van het tuinhuis en dus droog ) en kreeg een week minus 10 graden te verduren en nog wat vorst later .Maar kijk , hier is hij weer ...