Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een al hee lang benoemde vorm is deze Corydalis solida transsilvanica
Ook een corydalis flexuosa maar de cultivarnaam ben ik kwijt.Misschien herkent iemand deze vorm ?
Je hebt gelijk, Kris. Corydalis integra is een "Stille Schönheit" - voor mij helaas lastig te fotograferen. Ik heb hem nu drie jaar, hij heeft nog nooit zaad gezet en heeft nog steeds maar één bloemhoofdje. Bij mij heeft het de halve dag (ochtend) zon (als het schijnt ).
Citaat van: Luc Scheldeman op 12 maart 2024, 20:16:02Een al hee lang benoemde vorm is deze Corydalis solida transsilvanicaLuc, die ziet er mooi compact uit! Solida heeft wel de naam om zich sterk uit te zaaien. Hoe zit het met deze vorm?
Citaat van: Herman Mylemans op 13 maart 2024, 11:13:21Citaat van: Luc Scheldeman op 12 maart 2024, 20:16:02Een al hee lang benoemde vorm is deze Corydalis solida transsilvanicaLuc, die ziet er mooi compact uit! Solida heeft wel de naam om zich sterk uit te zaaien. Hoe zit het met deze vorm?Nog nooit één zaailing gezien, helaas
Corydalis aitschisonii bloeit voor het eerst. Ik wist niet dat het zo'n krachtige plant was.