Heel mooie vorm is dit Theo , ik denk dat deze vorm beschreven is als ssp. pubescens .
Hier bloeien ze ook maar lang niet allemaal even goed ...De laatste jaren is de bloei van sommige klonen , vormen toch wat minder dan enkele jaren terug ...Deze plant doet het wel goed .
Prachtig Kris, hier was de bloei dit jaar minder, waarschijnlijk de droogte.
Van de 4 verschillende planten /vormen die ik heb is dit ook maar de enige die dit jaar weelderig bloeit Herman ...De andere laten het ook afweten . Het is ondertussen toch al een 3 tal jaren geleden dat ik ze nog alle 4 tegelijk volop in de bloei had. Wat je daar zegt over droogte zou best kunnen .Volgens mij dienen ze vooral in het vroege voorjaar (+ heel vroege voorjaar )toch vrij vochtig te worden gehouden .
Indien de tufsteen waarop ze staan te fel uitgedroogd blijft voor langere tijd is dit nefast voor de bloei .Al zullen de steeds warmere winters waarschijnlijk ook wel minder bevordelijk zijn ?
Nu ja , er zijn er al een 3 -tal die bij mij al meer dan 10 jaar op die tufsteen staan (de eerste zelfs al 15 jaar denk ik ).Ze krijgen nooit voeding ....Misschien moet ik ze wel eens wat bijvoegen ?