Een samenvatting:
Mogeton werkt. Dat is een feit. Er is een verpakking verkrijgbaar voor de consument, lang niet zo geconcentreerd als vroeger. Dat is beter voor het milieu zullen we maar zeggen. We moeten het er mee doen.
De leverancier schrijft op de verpakking lange verhalen, dat zal wel moeten denk ik, maar wij hebben er niet zoveel aan. Omdat ze daar denken, dat je Mogeton vooral in gazons gaat gebruiken kun je volstaan met de opgegeven dosis. Wij willen het middel gebruiken op tufsteen en op turf en dan moet je toch echt verdubbelen.
Je kunt Mogeton maar enkele maanden gebruiken. Alleen als de temperatuur een langere tijd boven de 20 graden ligt. Het mos moet groeien, omdat het middel de fotosynthese verhindert.
Preventief spuiten in zaaipotten in de winter is zinloos.
Het gebruik van M. is duur. Ik maakte 6 liter in een keer aan en het was zomaar op. Tufsteen zuigt op.
Je kunt het middel generiek gebruiken. Ik bedoel daarmee, dat je rustig over de andere planten kunt spuiten. Orchideeen heb ik niet geprobeerd, dat zou ik maar niet wagen. Wel meteen met schoon water naspuiten, anders geeft het lelijke oranje vlekken, die later verbranden in de zon.
Na de behandeling zien de stenen er mooi uit. Maar een tegenvaller is, dat er al gauw hergroei ontstaat. Nu hebben we wel een ultranatte zomer, maar ja, dat hebben we bijna ieder jaar.
Ik ga dit middel niet te pas en te onpas gebruiken. Het is dan duur en het geeft toch veel werk.
Ik kan me voorstellen, als uw rotstuin er mooi moet uitzien, als er bv bezoek komt dat u Mogeton gebruikt.
Ergens een klein stukje kan ook. Maar ik ga maar weer gewoon mos wegkrabben met zo'n handig verfkrabbertje.