Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Vandaag kwam hier ook een bijzonderheid in bloei. Ik heb hem onder de naam Crocus concinnus. Ik ben geen kenner, maar ik twijfel toch of dat wel juist is. Het is echter een verbluffend mooie donkere crocus zoals ik nog niet veel heb gezien, maar ik betwijfel het ten zeerste of zoiets in de natuur zou kunnen voorkomen...?
Als ik er nog even nadenk, zag Kris in Turkije toch ook wel opvallende exemplaren van Crocus mawii. Moeder natuur kan best wel mooie dingen creëren. : https://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=2692.90
Een eerste bloem op Crocus sieberi 'Ronald Ginns'.
Ik heb het wel voor crocus in streepjespakken. Vandaag nog in knop, hopelijks morgen open....? Crocus nubigena (foto 1)Crocus pseudonubigena (foto 2)
Deze heel kleine jongen van de Crocus group werd ooit als Crocus cvijicii gezaaid... neen dus, ik heb hem als Crocus danfordiae geïdentificeerd, als iemand een andere mening is toegedaan is hoor ik het graag.Foto 4 is de onvolprezen Crocus gembosii x concinnus 'Vita nova' die van geen ophouden weet, al is hij nu over zijn hoogtepunt.
Crocus 'Snow Tiger' weet nog altijd van geen ophouden. Wat een productieve crocus is dat!
Crocus bowlesianus.
Foto 4 is de onvolprezen Crocus gembosii x concinnus 'Vita nova' die van geen ophouden weet, al is hij nu over zijn hoogtepunt.