Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Frankie Wulleman op 12 januari 2025, 19:28:58Een eerste bloem op Crocus corsicus.@ Frankie In afwachting van de bloei post ik even een foto van vorig jaar genomen op 7 jan . 2024 Dan kun je ze even vergelijken . Crocus suaveolens 'De Jager'
Een eerste bloem op Crocus corsicus.
Citaat van: Danny Bonnez op 13 januari 2025, 22:41:52Citaat van: Frankie Wulleman op 12 januari 2025, 19:28:58Een eerste bloem op Crocus corsicus.@ Frankie In afwachting van de bloei post ik even een foto van vorig jaar genomen op 7 jan . 2024 Dan kun je ze even vergelijken . Crocus suaveolens 'De Jager'Het schijnt dat de bloemen van Crocus suaveolens erg lekker ruiken. Helaas is mijn reukvermogen heel sterk achteruit gegaan, maar wellicht dat jullie die lekkere geur wel kunnen waarnemen. Vorig jaar heb ik zowel C. corsicus als C. 'De Jager' aangeschaft, dus kan ook hier gaan vergelijken, maar hier nog lang geen bloei. Niet zo verwonderlijk, want ik heb de bolletjes erg laat afgelopen herfst opgepot.
Ook deze vorm is een nieuwkomer , Crocus sieberi 'Touch of Lilac'
Heb gisteren middag nog net deze foto's kunnen nemen voor ik moest gaan werken . Crocus 'Bowles White' , een knappe selectie van E.A.Bowles , traditioneel een heel vroege bloeier !
Ok deze mooie soort is hier zo ver nog niet Danny ...
Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 09:56:39Ook deze vorm is een nieuwkomer , Crocus sieberi 'Touch of Lilac'Wow , die is mooi getoucheerd Danny
Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 09:49:51Heb gisteren middag nog net deze foto's kunnen nemen voor ik moest gaan werken . Crocus 'Bowles White' , een knappe selectie van E.A.Bowles , traditioneel een heel vroege bloeier !Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 10:50:52Ok deze mooie soort is hier zo ver nog niet Danny ...Moet mezelf even verbeteren ....verdere inspectie leverde zojuist bijgevoegde foto op ...De wat gelige kleur van het blad staat me minder aan
En dan nog een tweede "lente" Crocus die zich stilaan meldt ...rara ....
Een eerste vorm van Crocus sieberi bloeit al een tijdje in de tuin , deze vorm is een nieuwkomer in pot en kan ik even binnen zetten ......