Het is volgens mij niet meer goed te ontwaren welke een zuivere concinnus , gembosii of kruising van beide is Hans . Zoals gezegd was ik ter plaatse en zie je de meest gekke dingen waarvan je denkt ...wat is dit nu ...Je zou zelfs kunnen denken dat bijvoorbeeld gembosii 'Sunspot' een kruising met concinnus is want die komt ook uit dit magische gebied. En die zwarte connectives, meeldraden etc is vooral (alleen ?) te zien daar bij concinnus. Ze staan daar constant door mekaar .
Ik weet niet of je eerder deze topic hebt door genomen maar daar staan vele voorbeelden.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, zeker voor een leek niet te bepalen. Maar Janis is nu al jaren bewust bezig om kruisingen te maken, volgens de catalogus heeft hij er al meer dan 100 geselecteerd inmiddels. Ik hoop zelf ook kruisingen van deze soorten te gaan kweken, maar heb voorlopig alleen 'Golden Delight' in mijn verzameling. Ik zal dus op zoek moeten naar een paar vormen van de beide soorten, voordat dat feest kan beginnen.
Bedankt voor de link en het tonen van de fraaie foto's. Ik ben al een tijdje de diverse forums aan het afstruinen op zoek naar informatie, foto's en dergelijke.