Vervolgens pakken we nog een stukje cultuur mee ...Het cultuur gebeuren valt me wel tegen , ik vind het overroepen . Maar we wandelen er toch een tijdje rond . Misschien zien we toch ook weer interessante planten ..
Cultuur, ja er wordt daar altijd behoorlijk heel wat tamtam voor gemaakt, maar uiteindelijk... . Het is wel eens leuk om gezien te hebben, maar als je ergens in zo'n mooi gebied zit, vind ik het altijd zonde om je tijd te 'verspelen' aan cultuur. Ik ga zelf ook wel graag eens kijken naar oude gebouwen, stadjes, enz..., maar uiteindelijk zit ik veel liever ergens in de bossen, heuvels, bergen, weilanden. Dat vind ik altijd een veel grotere meerwaarde hebben. Daar wordt ik pas echt gelukkig van en beleef ik de echte 'wow'momenten, hoe mooi al die oude gebouwen ook mogen zijn. Toen ik dit voorjaar in neder oostenrijk zat, had ik me voorgenomen om toch maar eens Wenen te bezoeken, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen. Er waren andere zaken te zien,
Als je echt cultuur wilt beleven, moet je dat eigenlijk op voorhand vooropstellen. De twee combineren vind ik altijd zo moeilijk en 'ambetant'.