Auteur Topic: VRV kalender 2024  (gelezen 5390 keer)

Bert Stegeman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: VRV kalender 2024
« Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2024, 21:43:28 »
die van 16 november is inderdaad eentje om niet te missen

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2024, 16:02:55 »
we zitten erg vol in de weekenden

Er staat toch dat er geen excuses zijn Bert !   :P 'volle weekenden' foei... een mens moet zijn prioriteiten stellen !  -3)(

Even goede vrienden echter  _08 -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2024, 16:04:05 »
En bedankt voor de lof omwille van het programma mannen !  We doen ons best !

Bert Stegeman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Love the mountains Summer and Winter
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2024, 20:01:57 »
excuses luc oktober gaat niet lukken
november staat een rood kruis in vrij houden VRV

Rudi Berthels

• Rotsplantfanaat
  • Volwaardig poster
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2024, 08:13:53 »
Ik hoop er bij te zijn die twee data ((3 ((3 ((3

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2024, 12:35:31 »
Ik hoop er bij te zijn die twee data ((3 ((3 ((3

((12 ((12 ((12  That's the spirit Rudi !

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2024, 09:30:59 »
De najaarsbijeenkomsten van de VRV in Gent zijn al dichter bij dan u denkt, hier de nodige data en sprekers.
Op zaterdag 12 oktober krijgen we nog eens een keer een topper van over het kanaal op bezoek.  We zijn heel trots dat we JIM JERMYN konden strikken voor 2 lezingen in Gent.  Jim is een gevierd auteur, top tuinier met een CV van hier tot ginder, reiziger, fotograaf en begenadigd spreker.  Meer details volgen later in het september nummer van ons tijdschrift en op de website, maar dit nieuws konden we nu alvast niet meer verzwijgen.
In het voetbal of in de muziek spreken ze dan van een topaffiche ....Wel dat mogen we ook zo noemen in onze rotsplantenhnobby ! Ik kijk er enorm naar uit om deze topper aanstaande zaterdag aan het werk te zien. Knappe prestatie van onze VRV om deze te kunnen strikken.Eigenlijk zou het niet anders mogen zijn dan fullhouse nu zaterdag in Gent . Meer dan ooit hebben alle afwezigen ongelijk. Jim heeft ook interessante sneeuwklokjes bij voor verkoop en daar zitten toch enkele heel bijzondere tussen . Ga nog geen namen verklappen .Ik hoop jullie te zien de zaterdag ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Penningmeester VRV
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2024, 12:49:51 »
De najaarsbijeenkomsten van de VRV in Gent zijn al dichter bij dan u denkt, hier de nodige data en sprekers.
Op zaterdag 12 oktober krijgen we nog eens een keer een topper van over het kanaal op bezoek.  We zijn heel trots dat we JIM JERMYN konden strikken voor 2 lezingen in Gent.  Jim is een gevierd auteur, top tuinier met een CV van hier tot ginder, reiziger, fotograaf en begenadigd spreker.  Meer details volgen later in het september nummer van ons tijdschrift en op de website, maar dit nieuws konden we nu alvast niet meer verzwijgen.
In het voetbal of in de muziek spreken ze dan van een topaffiche ....Wel dat mogen we ook zo noemen in onze rotsplantenhnobby ! Ik kijk er enorm naar uit om deze topper aanstaande zaterdag aan het werk te zien. Knappe prestatie van onze VRV om deze te kunnen strikken.Eigenlijk zou het niet anders mogen zijn dan fullhouse nu zaterdag in Gent . Meer dan ooit hebben alle afwezigen ongelijk. Jim heeft ook interessante sneeuwklokjes bij voor verkoop en daar zitten toch enkele heel bijzondere tussen . Ga nog geen namen verklappen .Ik hoop jullie te zien de zaterdag ...
Kris, wat denk je van een PR functie bij de VRV ?  🤔🫢
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2024, 18:51:10 door Luc Scheldeman »
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2024, 13:26:30 »

Kris, warmt denk je van een PR functie bij de VRV ?  🤔🫢
Is dat een officieel verzoek Luc ?  -2(

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2024, 15:07:39 »

Kris, warmt denk je van een PR functie bij de VRV ?  🤔🫢
Is dat een officieel verzoek Luc ?  -2(

Het is in elk geval een vacature...  ((--11 -2(

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2024, 10:06:06 »
Wat een topdag gisteren weer in Gent ...2 schitterende lezingen van Jim Jermyn ! Deze welbespraakte plantenfanaat slaagde er moeiteloos in om zijn enorme liefde en passie voor de planten over te brengen op het aanwezige publiek .Ik vind het zo belangrijk om de passie van de hobby te voelen bij iemand die zulke lezingen geeft en dat was hier op topniveau . Het was muisstil en iedereen luisterde met heel veel aandacht en interesse naar zijn betoog.Hij nam ons echt mee naar Schotland en Nieuw Zeeland .De lezingen waren doorspekt met zeer nuttige tips over hoe je met bepaalde (moeilijke)planten dient om te gaan. Erythronium americanum bloeit heel slecht tot niet in cultuur , wel Jim ontdekte in zijn  Branklyn gardens wat de sleutel is tot succes en deelt dit graag . Het is maar een klein voorbeeld ...Zijn enorme kennis van planten , mensen en plantenmensen bleven boeien. De spraakwaterval die hij is bleef maar aan de gang. Er zaten heel wat leuke anecdotes/kwinkslagen  verweven in zijn verhaal en dat maakte het geheel nog aangenamer .Laten we ook niet vergeten dat zowel  de beklijvende beelden van Branklyn gardens als van de meest elitaire planten van down under  lang zullen bij blijven . Many thanks Jim  !   
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2024, 10:18:44 door Kris De Raeymaeker »

Herman Mylemans

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
    • gentians
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2024, 11:08:31 »
Het was inderdaad een topdag! Zij die niet aanwezig waren zullen er veel spijt van hebben!
Bestuur en Jim, hartelijk dank!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2024, 18:19:22 »
Ik heb net Jim afgezet in de luchthaven van Charleroi en als alles normaal loopt hangt hij om 18.10 u in de lucht.

Ik sluit mij volledig aan bij de voorgaande commentaren.  ((14 Jim Jermyn haalt bij mij met de vingers in de neus de top 3 van alle sprekers die wij in de voorbije 20 jaar over de vloer kregen. -6( Wat een plantenkennis, wat een enthousiasme, wat een energie, en wat een getalenteerd spreker die zijn boodschap zéér goed weet over te brengen. Dat resulteerde in 2 ronduit schitterende presentaties.  Wat jammer toch dat niet méér mensen er op af kwamen.  Sprekers/kenners van dit hoge niveau krijgen we in Vlaanderen zelden of nooit over de vloer.
Jim vroeg mij ook nog de groeten over te brengen aan iedereen, hij was bijzonder tevreden over de 3 dagen die hij hier heeft doorgebracht bij een groep enthousiastelingen en kenners (zijn woorden) zoals hij ons omschreef. ((14

Blijft één vraag, wat moeten wij doen om nóg meer mensen naar Gent te lokken bij onze bijeenkomsten!  ((--11

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2024, 19:58:07 »
Ik heb net Jim afgezet in de luchthaven van Charleroi en als alles normaal loopt hangt hij om 18.10 u in de lucht.
Ik sluit mij volledig aan bij de voorgaande commentaren.  ((14 Jim Jermyn haalt bij mij met de vingers in de neus de top 3 van alle sprekers die wij in de voorbije 20 jaar over de vloer kregen. -6( Wat een plantenkennis, wat een enthousiasme, wat een energie, en wat een getalenteerd spreker die zijn boodschap zéér goed weet over te brengen. Dat resulteerde in 2 ronduit schitterende presentaties.  Wat jammer toch dat niet méér mensen er op af kwamen.  Sprekers/kenners van dit hoge niveau krijgen we in Vlaanderen zelden of nooit over de vloer.
Jim vroeg mij ook nog de groeten over te brengen aan iedereen, hij was bijzonder tevreden over de 3 dagen die hij hier heeft doorgebracht bij een groep enthousiastelingen en kenners (zijn woorden) zoals hij ons omschreef. ((14
Blijft één vraag, wat moeten wij doen om nóg meer mensen naar Gent te lokken bij onze bijeenkomsten!  ((--11

Ik had ook stilletjes gehoopt om minstens de kaap van de 40 te overstijgen Luc .... ))4 --13

Herman Mylemans

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
    • gentians
« Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2024, 21:27:40 »

Luc, ik weet niet of je van alle leden een e-mail hebt. Zo ja als je dan de tombola en het feit dat Jim ook planten verkocht aan iedereen mailt, want niet iedereen kijkt op het forum! Als je dan ziet hoeveel Galanthofielen er op de sneeuwklokjes dag in Kalmthout zijn was het voor deze mensen toch een gelegenheid om iets bijzonder te kopen.
Een reden voor de afwezigheid van sommige mensen is misschien de Engelse taal.
Meer reclame maken op websites over planten en inkom vragen voor niet leden.
Flyer met een overzicht van de lezingen en data uitdelen op plantenbeurzen met de vermelding gratis voor leden en een inkom voor niet leden.
Luc, hopelijk ben je iets met deze bedenkingen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be