Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een fel bloeiende Hieracium (foto 1 en 2)Onosma en Scuttelaria met nog wat nabloei. (foto 3)
excuses bedoelde de Hieraciumof deze het eventueel ook op gewone zandgrond goed doet.
Citaat van: Frankie Wulleman op 17 september 2023, 20:56:58Een fel bloeiende Hieracium (foto 1 en 2)Onosma en Scuttelaria met nog wat nabloei. (foto 3)Een mooie aanblik Frankie maar is dit niet zo'n onverbeterlijke 'uitzaaier' ??
Pulsatilla tatewaki zien we hier niet zo vaak in collecties ...Ik heb hem vroeger nog in de open rotstuin geprobeerd maar daar hield hij het niet vol.. Dit exemplaar staat in pot , heb nog eigen zaailingen die ook in knop staan ...
Mij niet echt bekend, Kris.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 september 2023, 18:16:30Pulsatilla tatewaki zien we hier niet zo vaak in collecties ...Ik heb hem vroeger nog in de open rotstuin geprobeerd maar daar hield hij het niet vol.. Dit exemplaar staat in pot , heb nog eigen zaailingen die ook in knop staan ...Citaat van: Frankie Wulleman op 17 september 2023, 20:55:20Mij niet echt bekend, Kris. Om deze plant dan nog wat beter te leren kennen ....Een tweede zaailing kwam ook nog in bloei ....
Mooie soort Kris ! Kwam hier nog niet (vaak?) aan bod denk ik !
Hier doet Lewisia x longipetala 'Little Manog' nog een extra rondje.
Nog wat allerhande nabloei ...1/ Erigeron pinnatisectus -ex Frankie 2/Campanula ex Ger ...naam schiet me niet te binnen 3/ Delosperma ex Frits Litjens , gekocht op kleur (geen naam dacht ik ) 4/ Gentiana 'Iceberg'
Voor een koele en niet te droge plek .Genre peatbed , bostuin , beschaduwde rotstuin met wat rijkere grond ....Primula capitata .