Ik heb deze gezaaid als Townsendia montana en ik denk dat dit correct is ....Er zijn in dit geslacht naar alle waarschijnlijkheid wel wat foutief benaamde planten in omloop maar de zaden kwamen van een liefhebber in de USA die zijn namen wel goed op orde heeft . Het is overigens ook allemaal niet simpel om de soms kleine verschillen te onderscheiden en misschien dat ze soms ook kruisen in cultuur ?
De meeste Townsendia's zijn wit of soms wat flets van kleur maar deze heeft mijn inziens een heel goede kleur .
Mooie planten die Townsendia's, Kris, maar naar mijn mening horen ze niet thuis in dit topic. Ik heb er reeds verschillende geprobeerd in de open tuin, trog en pot. Zonder bescherming tegen overmatige regenval redden ze het niet. Droogte en hoge temperaturen kunnen ze gemakkelijk aan, maar een veranderend klimaat is natuurlijk meer dan hitte en zon. Ook overvloedige regen en lange natte periodes horen er ook bij.
Ik wil hier niet de schoolmeester uithangen
maar dat was eigenlijk een beetje de bedoeling bij het opstarten van dit topic, dat toekomstige rotstuinplanten tegen ALLES bestand moeten zijn bij buitenteelt. Maar nogmaals, het genus Townsendia is een prachtig geslacht met onwaarschijnlijk mooie planten in het genus.