Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 april 2023, 17:37:12Citaat van: Frankie Wulleman op 16 april 2023, 21:26:50Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2023, 16:46:42Tulipa aucheriana doet ook weer mee ...Dit jaar blijven de bloemen wat steken tussen het blad ...Is niet ieder jaar zo ...Mooi compact tulpje, Kris.Hier staat T. 'Little Beauty' te bloeien. Klein, rijkbloeiend, echt geschikt voor de rotstuin vind ik.Hij heeft zijn naam niet gestolen Frankie, zeer de moeite waard !!Tulipa carinata laat ook een eerste bloem zien, roooooooodMooi Luc, maar nooit van gehoord. Waar groeit dat ding ergens, behalve in de Harelbeekse bergen?
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 april 2023, 21:26:50Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2023, 16:46:42Tulipa aucheriana doet ook weer mee ...Dit jaar blijven de bloemen wat steken tussen het blad ...Is niet ieder jaar zo ...Mooi compact tulpje, Kris.Hier staat T. 'Little Beauty' te bloeien. Klein, rijkbloeiend, echt geschikt voor de rotstuin vind ik.Hij heeft zijn naam niet gestolen Frankie, zeer de moeite waard !!Tulipa carinata laat ook een eerste bloem zien, rooooooood
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 april 2023, 16:46:42Tulipa aucheriana doet ook weer mee ...Dit jaar blijven de bloemen wat steken tussen het blad ...Is niet ieder jaar zo ...Mooi compact tulpje, Kris.Hier staat T. 'Little Beauty' te bloeien. Klein, rijkbloeiend, echt geschikt voor de rotstuin vind ik.
Tulipa aucheriana doet ook weer mee ...Dit jaar blijven de bloemen wat steken tussen het blad ...Is niet ieder jaar zo ...
Tulipa aucheriana is ook in bloei geraakt, aanzienlijk later dan voorgaande jaren en opvallend is dat slechts de helft van de groep bloeit... Het blijft wel een favoriet(je)
Met Tulipa celsiana gaan we de gele toer op
Nog twee tulpjes in dit bij mij heel slecht tulpenjaar... In hun eerste jaar hier in pot gehouden, aldus gespaard van de ellendige winter.Tulipa goulimyi uit Griekenland
Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 april 2023, 17:29:00Nog twee tulpjes in dit bij mij heel slecht tulpenjaar... In hun eerste jaar hier in pot gehouden, aldus gespaard van de ellendige winter.Tulipa goulimyi uit GriekenlandEen prachtig tulpje Luc In Kreta in de natuur ooit gaan zoeken maar helaas nooit gevonden ...Eigen collectie ?
Tulipa batalani 'Bright Gem' op een zonnige helling in de rotstuin.
Mooie serie Tulpen Luc,die Tulipa goulimyi springt er wat mij betreft bovenuit