Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Ik heb een aantal zaaipotten (zie foto ) staan die nog moeten verspeend worden Herman ....Is dat een goed idee om dat nu te doen ? Of beter wachten tot na de winter ?
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 december 2023, 12:04:03Ik heb een aantal zaaipotten (zie foto ) staan die nog moeten verspeend worden Herman ....Is dat een goed idee om dat nu te doen ? Of beter wachten tot na de winter ?Hey Herman , misschien heb je deze gemist ....
Kris, dat is met dit weer moeilijk te zeggen. Op het ogenblik is het nog goed en zie je de nieuwe knoppen al ontwikkelen maar hoe snel zal het weer omslaan. September had beter geweest dan is er voldoende tijd om te settelen. Het voorjaar als de vorst voorbij is nu misschien wel veiliger. Iets dat je nog wel kan doen zonder problemen is het geheel gewoon in een grotere pot zetten. Ik laat ze in dezelfde pot staan tot ze gaan bloeien, maar geef ze wel voeding. Als de pot te gevuld is zet ik het geheel in een grotere pot. Dikwijls worden ze als ze voldoende groot zijn direct in de tuin geplant. Op het ogenblik zit ik ook met veel zaaipotten waar kruisingen in zitten die op de bloem moeten geselecteerd worden.
De eerste Hepatica in de tuin, ondanks de regen en de wind is er toch een bloem open gekomen: Hepatica transsilvanica 'Blumenstadt Erfurt'
Citaat van: Herman Mylemans op 21 december 2023, 14:18:17De eerste Hepatica in de tuin, ondanks de regen en de wind is er toch een bloem open gekomen: Hepatica transsilvanica 'Blumenstadt Erfurt'Meteen een heel mooie Herman ! Mooie foto die tweede. ! Erg vroeg .....
Meteen een heel mooie Herman ! Mooie foto die tweede. ! Erg vroeg .....
Kris, deze staat er wel voor bekend om rond Kerstmis te bloeien. We zullen in de toekomst zien of het inderdaad zo is.
Andreas Händel heeft deze Hepatica in omloop gebracht, oorspronkelijk komt de eerste plant uit het wild.