Geïnspireerd door het succes van Kris heb ik dan ook uiteindelijk de zeldzame Dianthus 'Eleanor Parker' kunnen vermeerderen. Na enkele pogingen heb ik dan toch een drietal stekjes kunnen laten bewortelen en vandaag opgepot. We zullen de 'speciallekes' zelf in stand moeten houden als we ze in de verzameling willen hebben.
Mooi zo Frankie, wanneer gestekt ?
Deze stekken dateren van begin augustus, Luc. Eerdere stekken waren mislukt.
Men zou denken dat dit aan de late kant is Frankie, maar zo zie je, er zijn blijkbaar geen zekerheden meer in't leven. We lazen hier al van Gerrit Roest en van Kris over geslaagde stekken die heel vroeg waren genomen (maart of zelfs nog vroeger). Blijkbaar is alleen de geëikte periode van tweede helft juni ongeveer dé periode geworden waar het niet lukt...
Het ene jaar is het andere niet waarbij de omstandigheden telkens anders liggen. Het blijft uitzoeken en proberen. Het is geen exacte wetenschap... of toch?
Maar het was inderdaad aan de late kant, Luc. Maar zoals ik zei waren eerdere pogingen mislukt. Dus probeerde ik het dan maar eens later. Had ik het geweten, ik had de volledige moederplant gestekt, want van alle drie de stekken zijn ze alle drie gelukt!