Auteur Topic: Sempervivum en Jovibarba  (gelezen 95603 keer)

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sempervivum en Jovibarba
« Reactie #420 Gepost op: 3 mei 2021, 14:38:48 »
Mooi! Ziet er heel gezond uit! Heb je hem op een winderig plaatsje gezet Frankie?  (Mont Ventoux) Het is daar ook heel winderig ( toen wij ooit daar waren toch )  😄😂🤣

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
« Reactie #421 Gepost op: 3 mei 2021, 22:28:16 »
Mooi! Ziet er heel gezond uit! Heb je hem op een winderig plaatsje gezet Frankie?  (Mont Ventoux) Het is daar ook heel winderig ( toen wij ooit daar waren toch )  😄😂🤣

Zeker L.A., hij bevindt zich op een verhoogd bed pal in de zuidwestenwind.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #422 Gepost op: 19 juli 2022, 11:59:47 »
Ik begin meer en meer last te krijgen van het sempervivum virus . Tja, wat doe je er aan?
Prachtig sempervivum klein soortje gezien op het internet, maar blijkbaar vrij duur  om 1 plantje te laten verzenden vanuit Duitsland :  sempervivum blue mouse ears . ( ja geen hosta ! )
Als er iemand  weet waar die aan een redelijke prijs te koop is  of een scheutje van deze soort te veel mocht hebben , kunnen we misschien een ruil organiseren.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2022, 12:04:23 door Lily-Anne Vereecken »

Bert Stegeman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Love the mountains Summer and Winter
« Reactie #423 Gepost op: 20 juli 2022, 19:45:09 »
sempervivums zijn inderdaad mooi heb er een sempervivum tuin bij gemaakt al even geleden ;D

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #424 Gepost op: 22 oktober 2024, 18:09:00 »
Voor mijn benaamde  sempervivum,s  heb ik eindelijk een goede oplossing gevonden tegen de overvloedige regen .
Mijn bescheiden verzameling staat in plastieken potten , op die manier kan ik ze  goed onkruidvrij houden en de namen gemakkelijker onthouden. Het is ook beter voor mijn rug . Ze staan  in een zeer doorlaatbaar medium, maar ondanks dat, kunnen ze in deze potten  toch nog te veel water krijgen door ons wispelturig klimaat.
Potten hebben heel wat gaten onderaan -  Op de bodem zitten er , voor een 7 tal cm , styrodur strookjes in om gewicht te verminderen en minder medium te bevatten.- (omdat ze dat niet echt nodig hebben )
Door deze regenbescherming kan ik nu zelf bepalen hoeveel water ze krijgen en zal ik vermoedelijk rot kunnen voorkomen . Het uitzicht van de regenbescherming valt mij heel goed mee en stoort niet in de tuin !
 Dankzij  W. Kan ik hier hopelijk nog lang van genieten .

« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2024, 18:14:40 door Lily-Anne Vereecken »

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #425 Gepost op: 23 oktober 2024, 17:06:59 »
Voor mijn benaamde  sempervivum,s  heb ik eindelijk een goede oplossing gevonden tegen de overvloedige regen .
Mijn bescheiden verzameling staat in plastieken potten , op die manier kan ik ze  goed onkruidvrij houden en de namen gemakkelijker onthouden. Het is ook beter voor mijn rug . Ze staan  in een zeer doorlaatbaar medium, maar ondanks dat, kunnen ze in deze potten  toch nog te veel water krijgen door ons wispelturig klimaat.
Potten hebben heel wat gaten onderaan -  Op de bodem zitten er , voor een 7 tal cm , styrodur strookjes in om gewicht te verminderen en minder medium te bevatten.- (omdat ze dat niet echt nodig hebben )
Door deze regenbescherming kan ik nu zelf bepalen hoeveel water ze krijgen en zal ik vermoedelijk rot kunnen voorkomen . Het uitzicht van de regenbescherming valt mij heel goed mee en stoort niet in de tuin !
 Dankzij  W. Kan ik hier hopelijk nog lang van genieten .

Ziet er prima uit Lily-Anne, daar zullen ze zich ongetwijfeld goed voelen !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #426 Gepost op: 29 oktober 2024, 17:34:33 »
Bedankt Luc. De toekomst zal het uitwijzen of dit een ideale oplossing is - ik hoop het in ieder geval!

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #427 Gepost op: 29 oktober 2024, 17:53:06 »
sempervivums zijn inderdaad mooi heb er een sempervivum tuin bij gemaakt al even geleden ;D

Bert, Hoe ziet je sempervivum tuin er nu uit? Ben benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2024, 18:03:31 door Lily-Anne Vereecken »

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #428 Gepost op: 29 oktober 2024, 18:00:59 »
 Het is mijn bedoeling om iedere maand een foto te maken van elke vierkante sempervivum bak . De vaste data staan in mijn agenda zodat ik het niet vergeet.
Op die manier hoop ik de evolutie en de kleurveranderingen gedurende een jaar, mooi te kunnen volgen.
Sempervivum's kunnen zo enorm van kleur veranderen in de loop van een jaar, zodat je ze soms bijna niet uit elkaar kan houden.

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #429 Gepost op: 3 november 2024, 17:56:47 »
Dit is een van mijn lieveling sempervivums : sempervivum 'gold nugget'
« Laatst bewerkt op: 3 november 2024, 18:01:15 door Lily-Anne Vereecken »