Ik heb dan het mierenbuffet gekocht en er is wel al een duidelijk positief resultaat te zien -
ik heb wel enkele bedenkingen :
men raad aan om het niet in de volle zon te gebruiken en gezien mijn rotstuin voor de helft van de dag in de volle zon ligt, kan ik niet anders dan het in de zon leggen - daar heb ik iets op gevonden :nl ik leg een stukje aluminium folie bovenop de potjes , zodat dit de felle zon weerkaatst en het product niet te vlug uitdroogt , maar blijkbaar vinden de vogels dit prettig om de folie weg te gooien ( ondanks dat ik er een aantal steentjes op leg zodat de alu- folie niet weg kan vliegen ) Het is ook mogelijk dat ze ermee zitten prutsen, omdat ze in de buurt van de potjes, mieren zien
nu probeer ik om een zwaardere steen op de potjes te leggen en geen alu folie meer.
Ik merk dat er verschillende vogels , de mieren komen eten ( merel - mussen en roodborstje ) ik vraag me af of die negatieve gevolgen zullen ondervinden van het product , omdat de mieren niet onmiddellijk sterven en steeds over en weer lopen om nog meer product te halen voor de nesten
groetjes
Lily-Anne