Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Mooi Luc! Ik had Oranje liever nog op zondag gezien!!
Citaat van: Luc Gilgemyn op 3 juli 2024, 16:02:22Enkele recente aanwinsten van Lewisia cotyledon uit Tsjechië die op een tweede bloeibeurt trakteren, iets wat jonge planten wel meer doen. Die staan al ontelbaar keren mooier dan bij de aanschaf Luc ! Je bent duidelijk de Lewisia master ! Super mooi om zien …
Enkele recente aanwinsten van Lewisia cotyledon uit Tsjechië die op een tweede bloeibeurt trakteren, iets wat jonge planten wel meer doen.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 juli 2024, 10:11:54Citaat van: Luc Gilgemyn op 3 juli 2024, 16:02:22Enkele recente aanwinsten van Lewisia cotyledon uit Tsjechië die op een tweede bloeibeurt trakteren, iets wat jonge planten wel meer doen. Die staan al ontelbaar keren mooier dan bij de aanschaf Luc ! Je bent duidelijk de Lewisia master ! Super mooi om zien …Ik sta toch ook iedere keer versteld van de mooie resultaten, Kris, van onze voorzitter met deze prachtige planten. Ik had er ooit ook een aantal, maar inmiddels ben ik ze allemaal reeds kwijt... . Het zijn duidelijk geen planten voor iedereen! Misschien moet ik er toch nog maar eens een paar proberen?
Citaat van: Frankie Wulleman op 14 juli 2024, 00:11:33Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 juli 2024, 10:11:54Citaat van: Luc Gilgemyn op 3 juli 2024, 16:02:22Enkele recente aanwinsten van Lewisia cotyledon uit Tsjechië die op een tweede bloeibeurt trakteren, iets wat jonge planten wel meer doen. Die staan al ontelbaar keren mooier dan bij de aanschaf Luc ! Je bent duidelijk de Lewisia master ! Super mooi om zien …Ik sta toch ook iedere keer versteld van de mooie resultaten, Kris, van onze voorzitter met deze prachtige planten. Ik had er ooit ook een aantal, maar inmiddels ben ik ze allemaal reeds kwijt... . Het zijn duidelijk geen planten voor iedereen! Misschien moet ik er toch nog maar eens een paar proberen?Dat laatste moet je zeker eens doen Frankie - ik heb wel nog enkele zaailingen van vorig jaar op voorraad.... Dit jaar was (is) toch wel een moeilijk jaar voor de Lewi's. De bloei van de planten in de tuin viel heel hard tegen, ongetwijfeld door de niet aflatende winter en voorjaarsregens. Zelfs planten in pot (die weliswaar buiten overwinteren) deden het vaak minder goed of bloeiden vééél later en minder uitbundig dan andere jaren.