Auteur Topic: Draba  (gelezen 97590 keer)

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Draba
« Reactie #390 Gepost op: 14 oktober 2024, 16:04:30 »
Deze jonge Draba polytricha heeft dit jaar weliswaar maar een klein beetje  gebloeid maar lijkt zich toch aardig te settelen ...

En heeft zich ondertussen ongevraagd  -2( voortgeplant   ....ik vond deze week een kleine spontane zaailing in de korte nabijheid van de moederplant op een stukje tuf ....

Mooi toch !!! (en goedkoop  -2()
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #391 Gepost op: 6 december 2024, 16:43:04 »
Deze jonge Draba polytricha heeft dit jaar weliswaar maar een klein beetje  gebloeid maar lijkt zich toch aardig te settelen ...
En heeft zich ondertussen ongevraagd  -2( voortgeplant   ....ik vond deze week een kleine spontane zaailing in de korte nabijheid van de moederplant op een stukje tuf ....

Vind ik ook Luc , nog een familiefoto van vandaag ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #392 Gepost op: 6 december 2024, 22:25:13 »

Knap! Zoals je wel weet ben ik ook fan van dit genus. Er zit opmerkelijk mooi materiaal in dit geslacht, maar lang niet allemaal even makkelijk. Deze krijgt toch wel een afdakje, vermoed ik?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #393 Gepost op: 7 december 2024, 09:58:55 »

Knap! Zoals je wel weet ben ik ook fan van dit genus. Er zit opmerkelijk mooi materiaal in dit geslacht, maar lang niet allemaal even makkelijk. Deze krijgt toch wel een afdakje, vermoed ik?

Iets in mij zei me al dat  dit je wel zou smaken Frankie  ;)   Hij krijgt een soort van dakje eigenlijk. Ik verklaar me nader ....Hij staat onder de oversteek van het tuinhuis . Het dak loopt  ongeveer een meter verder in de breedte  en vormt op die manier een oversteek. Als de regen gewoon recht naar beneden valt staat hij volledig droog maar als de regen redelijk schuin naar beneden komt en/of als er veel wind is dan krijgt hij toch nog wat regen over hem. Al is dat altijd nog minder dan wanneer hij gewoon buiten zou staan.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #394 Gepost op: 8 december 2024, 12:15:24 »
Ik denk wel dat hij daarmee tevreden zal zijn Kris !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #395 Gepost op: 8 december 2024, 15:38:52 »

Iets in mij zei me al dat  dit je wel zou smaken Frankie  ;)   Hij krijgt een soort van dakje eigenlijk. Ik verklaar me nader ....Hij staat onder de oversteek van het tuinhuis . Het dak loopt  ongeveer een meter verder in de breedte  en vormt op die manier een oversteek. Als de regen gewoon recht naar beneden valt staat hij volledig droog maar als de regen redelijk schuin naar beneden komt en/of als er veel wind is dan krijgt hij toch nog wat regen over hem. Al is dat altijd nog minder dan wanneer hij gewoon buiten zou staan.

Ik heb er eentje opdezelfde locatie staan, Kris, onder een dakoversteek en dat schijnt wel te werken. Ik heb er ook nog een staan in een overdekte trog.
Lichtervelde, West-Vlaanderen