Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Gezaaid begin september en nu zijn de meeste gekiemd ....allerlei vormen van de subsp. crassifolium .Met dank aan de gulle schenker van de zaden ...
Cyclamen colchicum is gezaaid 17/08/22 en de kieming begon in maart 2023. Foto vandaag genomen, dus Cyclamen groeien snel!
Kris, Cyclamen zaaien gaat inderdaad zeer vlot. Ik had wat zaad van elegans op 7/8/23 in een potje gedaan en die zijn ook aan het kiemen. Een ander voordeel van Cyclamen is dat de zaailingen zeer snel al een eerste bloem tonen t.o.v. andere bol en knol gewassen. Crassifolium is normaal ook zeer sterk geurend, die van mij zijn afkomstig van Zakynthos.
Citaat van: Herman Mylemans op 12 december 2023, 16:26:24Cyclamen colchicum is gezaaid 17/08/22 en de kieming begon in maart 2023. Foto vandaag genomen, dus Cyclamen groeien snel!Wow , knap resultaat Herman ! Ook deze soort zien we veel te weinig in collecties ...Ik heb hem momenteel ook niet meer . Heb je deze soort in de tuin ? Heb je de zaden van eigen winning ?
Citaat van: Herman Mylemans op 12 december 2023, 14:02:47Kris, Cyclamen zaaien gaat inderdaad zeer vlot. Ik had wat zaad van elegans op 7/8/23 in een potje gedaan en die zijn ook aan het kiemen. Een ander voordeel van Cyclamen is dat de zaailingen zeer snel al een eerste bloem tonen t.o.v. andere bol en knol gewassen. Crassifolium is normaal ook zeer sterk geurend, die van mij zijn afkomstig van Zakynthos.Heel interessant om soorten te zaaien die nog te weinig in collecties voorkomen Herman ... Ik denk dat elegans toch iets trager groeit dan coum ....
Cyclamen coum bladeren in verschillende kleuren!
Hello cyclamen lovers! A first time flowering hederifolium ex. the giant forms of Pindos in Greece.
Nog enkele bladeren van Cyclamen:Cyclamen colchicumCyclamen confusum