Al vaak gekeken op jullie forum en website. Nu toch maar eens besloten om me te registreren als forumlid!
Mijn naam is Wim (Willem) van Kruijsbergen. Ik woon in Alphen NBr, een dorp ten zuiden van de lijn Breda-Tilburg, vlakbij de Belgische grens dus. Als kind zat ik al in het bos en planten en paddenstoelen hebben me al mijn hele leven in hun greep. Ik woon midden in het dorp, waar ze van vroeger uit grote achtertuinen hebben. Mijn tuin is dan ook 60 mater lang en 10 meter breed. Aan voortuinen deden ze toen nog niet. Ik heb al 30 jaar een rotstuin, maar er is bijna niets meer origineel aan mijn tuin: rotstuiniers bouwen namelijk ook graag. Ik heb veenbedden, een alpiene kas, een kas met vleeseters, tufarotsen, lavatuin, verhoogde bedden, een bosgedeelte, natte veenbakken en troggen. Mijn favoriete planten zijn toch wel de orchideeën, waarvan cypripediums de voorkeur hebben. Ik heb nu ruim 100 soorten en cultivars. Ik vind het een uitdaging om planten in cultuur te houden en te voldoen aan hun specifieke eisen. Zaaien en stekken doe ik niet; de tijd ontbreekt en de behaalde resultaten uit het verleden waren niet om over naar huis te schrijven.