Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
De meeste Cypen heb ik in de tuin, en die moeten nog gaan bloeien.Enkele heb ik in grote potten staan en ik ben zeer tevreden.Hebben in de winder in de alpienekas gestaan.Ze staan de rest van het jaar in de half schaduw.Het zijn allemaal hybriden op het kleintje vooraan na dat is dezelfde als gepost door Kris (Cyp. parviflorum ssp. planipetalum)
Nu begint de bloei van de Cypripediums in mn tuin pas.Ca. 2 weken later als in de pot.De eerste is Cyp. henry x macranthos (geplant 2013) vorig jaar ca. 45 bloemstengels.
Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.Anderen zitten zelfs nog in knop.Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.
Citaat van: Harry Jans op 24 mei 2020, 13:50:16Enkele Cypripediums zijn in de tuin alweer uitgebloeid, toch zijn er enkele die wat later bloeien.Anderen zitten zelfs nog in knop.Hieronder enkele hybriden waarbij zeker ook Cyp. fasciolatum bloed zit (grote bloemen!) eerste 3.Iets zegt me dat je van Cypripedium houdt, Harry ! Stuk voor stuk prachtige planten overigens !
Cypripedium ventricosum (mooie korte vorm)Cyp. hybride (lijkt op C.calceolus)Cyp. hybride (donker roze)Cyp. hybride