Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 november 2014, 19:49:49Nassauvia lagascae moet zelfs niet bloeien om al mooi te zijn. De structuur en tekening van de bladeren zijn interessant en doen succulent-achtig aan . Lijken wel Crassula's.Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 april 2015, 12:17:35Maar als hij bloeit dan is het ook mooi ......Kon het niet laten ...... [ Bijlage is ongeldig of bestaat niet ] [ Bijlage is ongeldig of bestaat niet ]
Nassauvia lagascae moet zelfs niet bloeien om al mooi te zijn. De structuur en tekening van de bladeren zijn interessant en doen succulent-achtig aan . Lijken wel Crassula's.
Maar als hij bloeit dan is het ook mooi ......
Mag je ook niet laten, Kris.
Hoe bestaat het. Nu kun je de gehele Benelux van zaden voorzien.Hoe heb je luizen kunnen weerstaan?
Op deze Calceolaria tel ik ongeveer een 40 tal bloemen .....
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 1 mei 2015, 21:12:31Op deze Calceolaria tel ik ongeveer een 40 tal bloemen .....Het kunnen er ook 35 zijn hoor maar toch iets in die grootorde . Hier komt ie ...... (Er zijn er overigens al een paar afgevallen ) (Link naar bijlage) (Link naar bijlage)
Een paar jaar terug was ik plots alles kwijt van deze schoonheid , geen stekje meer over van de 3 planten die ik bezat .....Heel mijn stock ten onder ....En toen kon ik na een lange weg een paar zaadjes bemachtigen (wel geteld 3 ) via een Engelse vriend. Er kwam 1 plantje op en deze staat nu te bloeien .....Nototriche macleanii , één van de mooiste plantjes die er bestaan in mijn beleving ...
Ja dat ben ik met je eens, uitzonderlijke schoonheid. Heb je deze ook kunnen vinden in Peru?