Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 16:52:39Ik ken het gevoel Luc ...hier blijven er meestal na een paar jaar ook maar enkele over als ik Crocus soorten zaai . Toch bij de wat specialere soorten. Het is natuurlijk vooral lastig na het eerste en tweede jaar na de kieming .Idem dito hier Kris, het leven van de Croconut loopt niet over rozen... Het zonnetje opende vanmorgen een tweede bloem bij C. sieberi 'Touch of Lilac' - ik had slechts 1 bol ontvangen... misschien is er dat eentje dat wél vlot deelt ?? Opmerkelijk is dat die tweede bloem wel een paar cm van de eerste af is verschenen... heeft hij stolonifere neigingen ?Wat zijn ze toch mooi ! Ook in kikvorsperspectief.
Ik ken het gevoel Luc ...hier blijven er meestal na een paar jaar ook maar enkele over als ik Crocus soorten zaai . Toch bij de wat specialere soorten. Het is natuurlijk vooral lastig na het eerste en tweede jaar na de kieming .
Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 januari 2025, 17:04:50Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 16:52:39Ik ken het gevoel Luc ...hier blijven er meestal na een paar jaar ook maar enkele over als ik Crocus soorten zaai . Toch bij de wat specialere soorten. Het is natuurlijk vooral lastig na het eerste en tweede jaar na de kieming .Idem dito hier Kris, het leven van de Croconut loopt niet over rozen... Het zonnetje opende vanmorgen een tweede bloem bij C. sieberi 'Touch of Lilac' - ik had slechts 1 bol ontvangen... misschien is er dat eentje dat wél vlot deelt ?? Opmerkelijk is dat die tweede bloem wel een paar cm van de eerste af is verschenen... heeft hij stolonifere neigingen ?Wat zijn ze toch mooi ! Ook in kikvorsperspectief.Hier ook Luc , sommige vormen delen wel en deze vorm misschien ook ?
Citaat van: Danny Bonnez op 27 januari 2025, 17:21:25Is vroeger dan bij mij Kris !Oeps , toch ook eens gewonnen ....
Is vroeger dan bij mij Kris !
We blijven in het geel ....Crocus sieheanus . Dit is waarschijnlijk de Crocus met het allerkleinste bloempje uit mijn collectie ...
Die kennen jullie ook wel ? Met dank aan de gulle schenker ....
Bravo Kris Het voorjaar begint iets vroeger aan de vlaamse rivièra , maar in het najaar kijk ik eerst naar uw bijdragen
Klein maar fijn , Kris !
Is dit C.alatavicus , Kris ?
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 17:26:36We blijven in het geel ....Crocus sieheanus . Dit is waarschijnlijk de Crocus met het allerkleinste bloempje uit mijn collectie ... Citaat van: Danny Bonnez op 27 januari 2025, 18:51:00Klein maar fijn , Kris !En heel weinig voorkomend in collecties Danny ...komt nog van een grootmeester ...namelijk Hendrik ...
Nog enkele beelden van vandaag ! Mijn oudste vorm van Crocus cyprius
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 17:28:13Die kennen jullie ook wel ? Met dank aan de gulle schenker ....Citaat van: Danny Bonnez op 27 januari 2025, 18:56:39Is dit C.alatavicus , Kris ?Het oog van de kenner , zeer zeker Danny !
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 januari 2025, 17:28:13Die kennen jullie ook wel ? Met dank aan de gulle schenker ....Citaat van: Danny Bonnez op 27 januari 2025, 18:56:39Is dit C.alatavicus , Kris ?Hier met geopende bloem ...