Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Danny Bonnez op 24 januari 2025, 21:11:24Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 januari 2025, 17:08:45Crocus sieberi 'Touch of lilac' is ook een aanwinst die hier net in bloei komt iets later dan bij Danny.Een knappe vorm hé Luc , heel kleurrijk en anders !Al die vormen van Crocus sieberi (uit Kreta) zijn interessant, maar vanwege mijn beperkte ruimte en het feit dat ze toch wat vorstgevoeliger zijn begin ik er voorlopig niet mee. Heb wel de hybride 'Hubert Edelsten' aangeschaft en hoop die te kunnen (terug)kruisen met Crocussen van de atticus/sublimis groep.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 24 januari 2025, 17:08:45Crocus sieberi 'Touch of lilac' is ook een aanwinst die hier net in bloei komt iets later dan bij Danny.Een knappe vorm hé Luc , heel kleurrijk en anders !
Crocus sieberi 'Touch of lilac' is ook een aanwinst die hier net in bloei komt iets later dan bij Danny.
Het was vandaag toch een klein beetje crocuszondag hier.Ik ben heel blij dat ik deze zelfgezaaide Crocus 'Sunspot' nog altijd in de collectie heb, na de aanval van een of andere vogel vorig jaar.
Crocus 'Snow Tiger' gooit er een tweede ronde tegengaan. Wat een beauty toch!
Crocus taseliensis mag er ook wezen. Prachtig ding.
Een Crocus sieberi uit zaad van de Seedex
Citaat van: Frankie Wulleman op 26 januari 2025, 16:01:02Crocus taseliensis mag er ook wezen. Prachtig ding.Wat vreemd toch, mijn taseliensis is al uitgebloeid en mijn snow tiger staat amper boven terwijl beiden bij jou nu tegelijk bloeien Frankei... Beiden super exemplaren natuurlijk !
Citaat van: Frankie Wulleman op 26 januari 2025, 15:58:13Het was vandaag toch een klein beetje crocuszondag hier.Ik ben heel blij dat ik deze zelfgezaaide Crocus 'Sunspot' nog altijd in de collectie heb, na de aanval van een of andere vogel vorig jaar.Heel knap Frankie en leuk dat je deze bijzonder krokus nog overhoud !
Crocus gembosii in volle glorie !
Ook nog deze donkere vorm van Crocus concinnus