Dank u , Kris. Mijn Reginae-Olgae staat dus wel op de juiste plaats (redelijk vochtig tussen bladverliezende struiken). Waarschijnlijk moet ik er wat meer aanplanten en dan laten uitzaaien.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat je helemaal gelijk hebt Herman ...Ik had en heb een polletje wat het redelijk doet in de rotstuin in vrij arme grond maar als ik alles in ogenschouw neem dan moet die op termijn toch ook naar een ander plekje ...Nu nog enkele bedenkingen ...
Planten kwamen altijd voor op grotere hoogte (tenminste waar wij ze vonden )- getoonde foto's zijn op 940m hoogte . Dus ik veronderstel wel droog (of droger )in de zomer maar wel koelere nachten als hier bij ons ...Op die hoogte zal het ook tijdens hittegolven ginder in de nacht wel redelijk afkoelen ? Verklaart ook waarom die hier altijd nog later bloeien ? De bolletjes zaten niet al te diep , dus er is daar toch altijd vocht aanwezig ...Ik denk ook veel vocht in de nacht : door condensatie (warme lucht die snel en hard afkoelt in de nacht ) -mist - laag hangende wolken in de bergen etc...Enorm veel verteerde humus aanwezig .
We zagen inderdaad zelden grote groepen en dus zullen ze waarschijnlijk (op enkele uitzonderingen na) niet echt aangroeien door boldeling ? Dus het laten uitzaaien en er meerdere bij elkaar planten lijkt me plausibel.